İkamet işlemleriniz için aşağıda belirtilen belgeleri hazırlayarak Üniversitemize teslim etmeniz gerekmektedir. Bu belgeler olmadan ikamet izni başvurusunda bulunmanız mümkün olmayacaktır.
Teslim edeceğiniz belgeler üniversitemiz tarafından il göç idaresi müdürlüğüne gönderilir. İl göç idaresi müdürlüğü değerlendirme aşamasında ihtiyaç duyması hâlinde sizinle iletişime geçerek ek bilgi ve belge talep edebilir. Bu sebeple iletişim bilgilerinizin size ait ve eksiksiz olduğundan emin olunuz. İkamet izni başvuru süreciniz tamamlandığında adınıza düzenlenecek ikamet izni belgesi, Göç İdaresi Başkanlığı tarafından basılarak başvurunuzda belirtmiş olduğunuz adrese PTT kargo aracılığıyla teslim edilecektir. Öğrenci ikamet izni belgeniz dağıtıma çıktığında ibraz etmiş olduğunuz telefon numarasına bilgilendirme amacıyla kısa mesaj (SMS) gönderilecektir.
İKAMET İŞLEMLERİNİZ İÇİN ÜNİVERSİTEMİZE TESLİM EDİLMESİ GEREKEN BELGELER:
1.Başvuru Formu: E-İkamet sistemi üzerinden (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) başvuru formunu oluşturunuz ve çıktısını alıp ilk sayfadaki imza kısmını imzalayınız.
2. Pasaport veya Pasaport Yerine Geçen Belgenin Aslı ve Fotokopisi: Pasaport veya pasaport yerine geçen belgenin fotokopisini hazırlayınız (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile giriş-çıkış ve vize bilgilerini gösterir işlem gören sayfaların fotokopileri ayrı sayfalar şeklinde olmalı ve belgenin aslı yanınızda bulundurulmalıdır).
E-ikamet başvurusu sırasında beyan ettiğiniz pasaportunuzu değiştirdiyseniz (yeni pasaport aldıysanız) eski pasaportunuzun ve yeni pasaportunuzun ilgili fotokopilerinin de (ilk sayfaları, vize sayfaları, giriş damgaları) teslim edilmesi gerekmektedir.
3.Dört Adet Fotoğraf: Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik fotoğraf olmalıdır.
4.Geçerli Sağlık Sigortası: Sağlık Sigortası Belgesi hakkında aşağıda sıralanan ve durumunuza uygun olanlardan yalnızca birisine ilişkin belge getirmeniz yeterlidir.
4.1. Üniversiteye ilk kayıt tarihinizden itibaren 3 ay içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna “Genel Sağlık Sigortalısı” olmak için başvuru yapmalısınız. Başvuruya dair e-imzalı veya imzalı, kaşeli belgeyi ikamet izni müracaatında kullanabilirsiniz. İl Sosyal Güvenlik Müdürlüklerine başvuru yaparak bu belgeyi almalısınız.
4.2.İlk kayıt tarihinden itibaren 3 ay içinde Genel Sağlık Sigortası için başvuru yapılmadığında, özel sağlık sigortası yaptırmanız zorunlu hale gelir.
4.3.İkili Sosyal Güvenlik Sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalandığınıza dair il sosyal güvenlik birimlerinden e-imzalı/ imzalı ve mühürlü/kaşeli belge temin etmeniz halinde bu belgeyi de ikamet izni müracaatında kullanabilirsiniz.
4.4.Sosyal Güvenlik Kurumundan almış olduğunuz e-imzalı/imzalı ve kaşeli/ mühürlü provizyon belgesini de ikamet izni müracaatında kullanabilirsiniz.
5. Öğrenci Belgesi: Bu belge e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli şekilde olmalıdır.
6. Adres Bilgilerinizi Gösteren Belge: Ülkemizde hak ve hizmetlere erişebilmeniz için sizinle iletişime geçilmesi oldukça önemlidir. Adres bilgi ve belgeleriniz güncel, açık ve anlaşılır olmalıdır (Örneğin; yurtta kalıyorsanız yurt yönetiminden alacağınız imzalı/ kaşeli belge, kiracı olarak kalıyorsanız noter onaylı kira sözleşmesi gibi).
7. İkamet İzni Belge Bedeli: Belge bedeli miktarı İkamet İzni Başvuru Formunuzda yer alır. Bu bedeli, Maliye Veznelerine veya yetkilendirilmiş bankalara yatırarak düzenlenecek dekontu başvuru formuna ekleyiniz. ( https://dijital.gib.gov.tr/hizliOdemeler/gocIdaresiIkametTezkeresiHarciOdeme )
8. 18 Yaş Altı Öğrenciler İçin Doğum Belgesi ve Ebeveynin Muvafakatnamesi: Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi/yasal temsilci bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilci tarafından verilen muvafakatname (Öğrenim vizesi ile gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi/yasal temsilci bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.).
9. Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi Adresi (UETS Belgesi): Uzatma başvuruları ve daha önce ikamet izni alıp çeşitli nedenlerle ilk başvuru yapan başvuru sahipleri için talep edilmektedir ve PTT şubelerinden alınmaktadır.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
1. Eğer ilk defa ikamet izni başvurusu yapıyorsanız ikamet izni başvurunuzu mutlaka vize ya da vize muafiyeti süresi içerisindeyken yapmalısınız. Aksi halde başvurunuzun kabulü ile ilgili sorun yaşayabilirsiniz. Ayrıca; Uzatma başvurunuzu, geçerli ikamet izni sürenizin dolmasına 60 gün kalmasından itibaren ve her koşulda ikamet izni süreniz dolmadan önce e-ikamet.goc.gov.tr adresinden yapınız.
2. Aynı ildeki üniversite ve bölüm değişikliklerinde, değişikliği izleyen 20 gün içinde üniversitenizin ilgili birimine bildiriniz.
3. Farklı ilde yükseköğreniminize devam edecekseniz bu değişikliği izleyen10 gün içinde yeni üniversitenizin bulunduğu ili seçerek e-ikamet.goc.gov.tr adresinden ikamet izni müracaatında bulununuz ve belgelerinizi üniversitenizin ilgili birimine eksiksiz teslim ediniz. Bu bildirimi yapmanız ülkemizde yasal kalış hakkınızın devamı için önemlidir.
4. Kayıt dondurma, üniversiteden ilişik kesme, kayıt yenilememe gibi durumlarda öğrenci ikamet izniniz iptal edilir.
5. Türkiye’de ön lisans ve lisans öğrencilerinin çalışma hakkı ilk yıldan sonra başlar. Çalışma izni işlemleri Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca yürütüldüğünden bu Bakanlığa ait ALO 170 Çalışma Hayatı İletişim Merkezinden çalışma hayatına ilişkin merak ettiğiniz hususlarda detaylı bilgi edinebilirsiniz.
6. Kişisel bilgilerinizde değişiklik olduğunda (örneğin medeni haliniz, adresiniz, pasaportunuz değişirse ya da buna benzer durumlar ortaya çıkarsa) bu değişikliği 20 iş günü içinde üniversitenizin ilgili birimine ve il göç idaresi müdürlüğüne bildiriniz.
7. İkamet izni belgesinde ikamet izni sürenizin bitiş tarihi yer alır. Bu süre bittikten sonra da ülkemizde kalmaya devam edecekseniz, ikamet izin süreniz dolmadan önce mutlaka uzatma başvurusunda bulununuz.
8. 18 yaşından küçükseniz ve ülkemize öğrenim veya eğitim amacı dışında bir vize veya vize muafiyetiyle giriş yaptıysanız aşağıdaki belgeleri ilgili makama sunmanız gerekir.
8.1. Muvafakatname: Anne ve babanızın Türkiye’de öğrenim görmenize izin verdiğine ilişkin ülkenizdeki ya da Türkiye’deki yetkili kurumlar tarafından düzenlenmiş belge
8.2. Doğum belgesi
9. Ülkemizde ikamet izni müracaatında kullanmak üzere ülkeniz kurumları tarafından düzenlenen belge “apostil şerhli” ya da ülkemizde bulunan temsilciliğiniz tarafından onaylanmış olmalıdır.