Uluslararası İlişkiler Birim Başkanının Görevleri:
1) Yabancı ülkelerdeki yükseköğrenim kurumları ve diğer organizasyonlar ile yapılan iş birliği anlaşma ve protokollerinin hazırlık ve yürütme çalışmalarını yapmak,
2) Üniversitenin, Avrupa Yükseköğrenim alanına entegrasyonu ile ilgili çalışmalarını desteklemek,
3) Birimin çalışma alanına giren tüm ulusal ve uluslararası eğitim, fuar, konferans, seminer vb. aktivitelerde üniversitenin temsilini ya da koordinasyonunu sağlamak,
4) Üniversiteyi birimin çalışma alanına giren ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan toplantı, fuar ve konferanslarda temsil etmek,
5) Üniversitenin uluslararası ortakları ile ulusal ortakları olan diğer üniversiteler, sanayi ve benzeri kurumlar arasındaki iş birliğini desteklemek, organize ve koordine etmek, böylece üniversite merkezli bir ağ oluşturmaya çalışmak,
6) Üniversitenin uluslararası düzeyde tanıtımına yönelik olarak her türlü materyalin hazırlanmasına katkıda bulunmak,
7) Uluslararası ilişkiler alanına giren konularda üniversite içinde her türlü duyuru, tanıtım ve bilgilendirmeyi yaparak, yazışma, haberleşme, belge hazırlama konularında teknik destek sağlamak,
8) Birim çalışmaları konusunda üst yönetimi bilgilendirmek,
9) Birim ile ilgili oryantasyon, kurs, eğitim, toplantı ve benzeri programlara katılım sağlamak,
10) Birim içinde çalışan personelin uyum içinde, işlerini aksatmadan çalışmalarını sağlamak, bunun için gerekli koordinasyonu sağlamak,
11) Üniversitemizin nitelikli uluslararası öğrenci sayısının artırılmasında gerekli tedbirleri almak,
12) Üniversitemize gelen öğrenci, akademik ve idari personelin ilgili birimlerle koordinasyonunu sağlamak, onları iyi şekilde ağırlamak ve idari işlerinin takibini yapmak,
13) Birimin gerek üniversite içindeki birimlerle gerekse dışarıdaki diğer resmî kurumlarla ve Ulusal Ajans ile koordineli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
14) Birimin yıllık performans programına ilişkin istatistiki bilgilerin ve yıllık faaliyet raporlarının hazırlanma işlemlerinin takibini yapmak ve ilgili yerlere bildirilmesini sağlamaktır.
Uluslararası Öğrenci Koordinatörünün Görevleri:
1) Uluslararası Öğrenci kabul- kayıt ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
2) Yurt dışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı tarafından Türkiye Bursları kapsamında gönderilen uluslararası öğrencilerin iş ve işlemlerini yürütmek,
3) Erasmus programı dışında kalan kurumlarla uluslararası öğrenci değişimi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
4) Uluslararası öğrencilerin oryantasyonunu sağlamak,
5) Üniversite ile YÖK arasındaki uluslararası öğrenci ile ilgili konularda iletişimi ve koordinasyonu sağlamak,
6) Kurum içerisinde ve kurum dışında koordinatörlüğü temsil etmek,
7) Uluslararası öğrenci kabul- kayıt takviminin belirlenmesini sağlamak,
8) Uluslararası öğrenci başvuruları için gerekli hazırlıkların yapılmasını sağlamak,
9) Uluslararası öğrenci başvuruları için duyuruların yapılmasını sağlamak,
10) Hem üniversitemizin diğer ülke kültürlerine yakınlığının artması hem de diğer ülkelerde ülkemizin kültürel ve sosyal yapısının tanıtılması amacıyla üniversitemizde öğrenim görmeyi özendirmeye ve uluslararası öğrenci sayısının artırtılmasına yönelik çalışmalar yapmak,
11) Üniversitemizde öğrenim görmekte olan yabancı uyruklu öğrencilerin Ordu Üniversitesi’nde nitelikli eğitim/öğretim dönemi yaşamalarını, öğrenimlerini içten memnuniyet, huzur ve bağlılık duyguları içerisinde tamamlamalarını, ülkemiz hakkında olumlu kanaat, düşünceler ile yetişmelerini sağlamak, ülkelerine aynı donanım, duygularla dönmelerini sağlamaya yönelik ve ülkelerinde kendilerini Türkiye Cumhuriyeti devletinin gönüllü birer elçisi olarak hissetmelerini sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak,
12) Koordinatörlüğün stratejik planını, faaliyet raporlarını ve istatiksel raporlarını hazırlamak ve üst yönetime sunmak,
13) Uluslararası öğrencilerin ikamet ile ilgili iş ve işlemlerini takip etmek ve başkanın uluslararası ilişkiler birimi ile ilgili vereceği diğer görevleri yerine getirmek.
İdari Personelin Görevleri:
1) Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğüne ait işlemlerin yapılması,
2) Uluslararası Öğrenci başvuru ilanının hazırlanması, başvuruların alınması, öğrencilerin seçimi, bilgilendirme,
3) Uluslararası öğrenciler için gerekli bilgi ve belge hizmetlerinin sağlanması,
4) Eğitim-öğretim başlangıcında üniversitemize gelen başvuruların alınması, öğrencilerin ders kayıt işlemlerinin takip edilmesi ve öğrenci dosyalarının açılması,
5) Değişim Programı Öğrenci Hareketliliği kapsamında koordinatörlüğe yapılacak olan başvuruların alınması ve takip edilmesi,
6) Uluslararası öğrenci değişimine ait ikili anlaşmaların hazırlanması ve imza sürecinin takip edilmesi,
7) Uluslararası Öğrenciler ile ilgili raporların hazırlanması ve yasal süresi içinde YÖK’e bildirim yapılması,
8) Kurum koordinatörlüğünün web sayfasının kullanım amacına uygun ve güncel olmasının sağlanması